Komunikat techniczny nr 2

Na wstępie – przypominamy o zapoznaniu się z Komunikatem technicznym nr 1.

Ponadto publikujemy ostateczną wersję trasy: https://krwawa.kolo-ultra.pl/trasa

Nie planujemy już wprowadzać zmian, chyba że zmuszą nas do tego okoliczności kategorycznie uniemożliwiające przejazd na jakimś odcinku, o czym niezwłocznie Was poinformujemy.

Należy zaznaczyć, że decydujemy się czasem na małe lub większe odstępstwa od czerwonego szlaku. Mamy na uwadze, że Warszawska Obwodnica Turystyczna to szlak pieszy, a my w ramach imprezy pokonujemy go na rowerach. Co więcej, część oznaczeń pozostała po starym przebiegu (w aktualnych realiach nonsensownym), a nowych nie zrobiono. W innych, nielicznych miejscach kierujemy się po prostu tzw. flow jazdy. Ponadto dokonaliśmy weryfikacji szlaku pod kątem aktualnych robót drogowych (zmiany okazały się konieczne np. w kontekście budowy S7 koło Złotokłosu).
Tak więc – trzymajcie się tracka z ridewithgps.com.

Parę istotnych uwag w kwestii pokonywania trasy:

1. Pierwsze ~28 km trasy
Początek trasy to wyjazd z terenów podmiejskich – naprzemiennie jest to jazda przez tereny leśne i miejskie, w związku z czym apelujemy o rozsądek. Na tym odcinku będzie Was dość dużo, z uwagi na małą odległość od startu, a i adrenalina osiągnie wysoki poziom, ale zapewniamy, że jeszcze zdążycie się wyszaleć na dalszej części trasy, więc nie warto ryzykować bezpieczeństwa swojego i innych.

2. Przejazd obok terenu stadniny w Popówku (17,7-17,9. km)
Mało intuicyjny fragment szlaku – po wyjeździe z lasu Waszym oczom ukaże się pole, znajdujące się obok terenu stadniny. Okolica jest solidnie pokryta śladami końskich kopyt, jak i nosi ślady przejazdu ciężkim sprzętem. Trzeba się tam skierować niejako na azymut, by po chwili zauważyć ślad ścieżki, która następnie kieruje do drewnianej kładki, którą przeprawicie się na drugą stronę pobliskiej rzeczki.

3. Kampinoski Park Narodowy (48-84. km trasy)
Maraton ma formalne zezwolenie na przejazd przez Kampinoski Park Narodowy – przy zachowaniu niżej wskazanych warunków:

  1. Stosujecie się do zasad poruszania po KPN. Uprawianie turystyki rowerowej w Parku Narodowym dozwolone jest wyłącznie wyznaczonymi szlakami (w tym szlakami którymi jedzie nasz Maraton) i tylko w porze dziennej (od wschodu do zachodu słońca).
  2. Stosujecie się do regulaminu KPN i zasad zachowania na terenie parku narodowego:
    https://www.kampinoski-pn.gov.pl/informacje-ogolne/regulamin
  3. Stosujecie do zasad ruchu rowerowego po KPN:
    https://www.kampinoski-pn.gov.pl/do-sciagniecia/file/62-kodeks-rowerzysty
  4. Na trasie zachowana zostanie szczególna ostrożność, z poszanowaniem pierwszeństwa pieszych turystów i odwiedzających.

4. Singiel wzdłuż Mieni (177,4-180,4. km)
Bardzo fajny, ale i wymagający odcinek trasy. Singiel wije się na parometrowej wysokości skarpie wzdłuż rzeki i nie należy do najłatwiejszych. Dla części z Was wypadnie po zmroku – z tego względu zwracamy uwagę na konieczność posiadania mocnego oświetlenia dostosowanego do jazdy w terenie oraz zachowanie szczególnej ostrożności.

5. Most przez Świder w Otwocku – Mlądzu (181,5. km)
Most łączący miasto Otwock z Gminą Wiązowna do końca maja przechodzi remont (polegający na położeniu nowego asfaltu oraz wyremontowaniu balustrad i chodników). Na czas remontu most został zamknięty dla ruchu pojazdów samochodowych. Według informacji podanej przez Urząd Miasta Otwocka piesi nadal oficjalnie mogą korzystać z tej przeprawy. Na tydzień przed Maratonem na moście położono już nowy asfalt, co pozwala zakładać, że w dniu imprezy nie będzie problemu z przeprawą. Gdyby zaszła taka potrzeba, prosimy o dostosowanie się do „pieszego” charakteru przeprawy (most ma kilkadziesiąt metrów długości).